ANJA _ GBB-ineenflits 2-6-17 (1).jpg

3 oefeningen om een aura te leren voelen

Soms lukt de oefening van de eerste keer, maar wees niet ongerust dat je even geen resultaat hebt.


De aura: een beschermende zeepbel

De belangrijke functie van de aura is ons beschermen tegen invloeden van buitenaf. Je kunt het vergelijken met een zeepbel met prachtige kleuren waar je helemaal door omgeven bent. De aura is flexibel en werkt als een magneet die energie opneemt en kan samensmelten met de energie van een ander. Hoe energiek we ons voelen en hoe we overkomen op anderen wordt in sterke mate bepaald door de omvang en stevigheid van de aura. De volgende drie oefeningen kunnen helpen bij het herkennen, aanvoelen en ervaren van een aura.



Voorbereidingen oefening

Kies een moment dat je niet gestoord wordt. Het kan geen kwaad om de telefoon uit te schakelen. De kamer moet verwarmd zijn en je kunt zachte meditatiemuziek opzetten. Ga eerst in een comfortabele stoel zitten, met je ogen dicht.


Denk aan de vredigste scène die je je kunt herinneren. Dit kan een zacht stromend riviertje zijn of een mooie zonsondergang. Het geeft niet wat het is, als je het maar vredig en ontspannend vindt.


Word je bewust van je ademhaling en adem 3 keer diep in, waarna je langzaam uitademt. Ontspan dan bewust de spieren in je tenen en voeten. Als je voelt dat ze helemaal ontspannen zijn, moet je aan de spieren in je kuiten en dijen denken. Ontspan geleidelijk alle spieren in je lichaam, tot je jezelf los, flexibel en volledig ontspannen voelt.


Het doel van deze oefening is, dat de rechterhersenhelft wordt geopend. Dit is de non-verbale, gevoelige, intuïtieve kant die men gebruikt wanneer men iets creatiefs doet.


Concentreer je in volledig ontspannen toestand op je ademhaling. Stel je voor hoe de zuurstof in de longen komt en naar alle delen van het lichaam wordt vervoerd. Zie jezelf als een volmaakt mens.


Strek je nu langzaam uit en open je ogen. De bedoeling van deze ontspanningsoefening is dat je al jouw problemen en zorgen van het dagelijks leven achter je laat.


Nu ben je klaar voor de volgende stap:


Oefening 1: aura voelen tussen de handen

Wrijf je handen een aantal seconden stevig tegen elkaar en houd ze dan ongeveer 30 cm uit elkaar. Misschien voel je er een beetje energie tussen, vooral in het midden van de handpalm en in de vingertoppen.


Breng je handen langzaam naar elkaar toe. Geleidelijk zul je een weerstand voelen wanneer de aura’s van beide handen elkaar raken. Het kan helpen als je je verbeeldt dat je een rubberen bal tussen je handen samenknijpt.. Mensen ervaren dit gevoel op verschillende manieren. Het kan een lichte weerstand lijken, een prikkelend gevoel of zelfs een gevoel van kou of warmte.


Blijf je handen naar elkaar toe bewegen. Plotseling zal de weerstand verdwijnen wanneer de aura van de ene hand versmelt met die van de andere.


Houd je handen even tegen elkaar en doe ze langzaam uit elkaar. Op het moment dat de aura’s weer uit elkaar gaan, zal je een lichte koelte op je handpalmen en vingertoppen voelen.


Experimenteer een beetje door je handen een aantal cm naar en van elkaar te bewegen. Je zult de weerstand voelen als ze elkaar naderen en de koelte als ze uit elkaar gaan. Dan voel je nu dus jouw eigen aura.


Deze oefening 5 tot 6 keer herhalen.


Een tip: gaat het nu niet, probeer deze oefening dan eens als je erg ontspannen bent vb. net voor het slapen gaan. Oefening baart kunst.


PS. De houding van je armen speelt geen rol. Het voornaamste is dat je in een gemakkelijke houding zit.


Als je dit experiment gemakkelijk kunt uitvoeren, ben je klaar voor de volgende stap:


Oefening 2: aura voelen om je heen

Je zit nog steeds rustig in je stoel of op een meditatiekussen met je ogen dicht.


Stap 1. Je adem 3x in diep in en rustig uit. Ontspan. (Probeer je adem naar je onderbuik te brengen)

Vindt je dit moeilijk, leg dan je hand op je onderbuik.


TIP. Gaan je gedachtes met je aan de haal, breng dan je rechterhand naar je rechter hersenhelft en ontspan. Adem 3 x in en uit. Ga dan naar stap 1.


Stap 2. Dan ga je rustig voelen, eerst naar voren… voel je weerstand? Voel je tintelingen, … probeer te voelen tot waar jou energie loopt. Wil je het groter maken of juist kleiner. Doe wat goed voelt voor jou.

Stap 3. Dan ga je naar links. Voel tot waar jou energie loopt… wil je het kleiner of juist groter maken?

Stap 4. Dan gaan we naar achter… voel de ruimte tussen jou en je omgeving. Tot waar loopt je energie? Wil je het groter of kleiner maken.

Stap 5. Dan gaan we naar rechts. Voel…

Stap 6. Als je alles heb afgetast, maak er dan een cirkel van. Breng de cirkel ook onder en boven je…

Stap 7. Wil je de ruimte, de cirkel een kleur willen geven? Vul hem helemaal. Laat de kleur ook je lichaam in stromen. Voel wanneer je ruimte en lichaam helemaal gevuld zijn met jou kleur.

Je kan ipv een kleur ook een ontspannende moment nemen, en vakantie, een plek waar je helemaal tot jezelf komt,… doe wat goed voelt.

Als je helemaal gevuld bent, adem dan nog een keer rustig in en diep uit.

Je mag nu je ogen openen.


Oefening 2: auraveld voelen in contact met een ander

Het doel van deze oefening is het voelen van ons auraveld als we met de rug naar iemand staan toegekeerd en ervaren hoe het ons kan beïnvloeden. Hij is geschikt voor kinderen van 8 jaar en ouder.

  1. Ga met je rug tegen de rug van je partner staan.

  2. Breng je aandacht naar de plek tussen jouw rug en die van je partner.

  3. Voel elk deel van jouw rug die de rug van je partner raakt.

  4. Stap beiden één pas vooruit, maar blijf met je aandacht bij de ruimte tussen jullie ruggen.

  5. Blijf even staan en ga vervolgens weer een pas vooruit. Zet hierbij al innerlijke zintuigen open om zo de gewaarwording te voelen van de ruimte tussen jouw rug en die van je partner.

  6. Draai je om en kijk hoever je van je partner verwijderd bent.

  7. Wissel jullie ervaringen van deze oefening uit.


Of


Oefening 3

Je kunt ook oefenen op je partner en bij hem/haar de aura aanvoelen. Het snelste voel je een warmte of een tinteling in je handpalm. Of weerstand, je wordt als het ware tegengehouden. LET OP! De weerstand is heel subtiel!


Stap 1. ga gewoon achter de persoon staan en ontspan je.

Stap 2. voel de persoon af met je hand en hou je hand hierbij minstens 30 cm van zijn/haar lichaam, (het kan ook verder of dichterbij zijn) vingers lichtjes gespreid. Ga hier vooral op je gevoel af dus niet naar je hand zelf kijken. Kies desnoods een bepaald punt waar je even naar kijkt terwijl je dit doet.

Je voelt weerstand. Ga niet verder, als je dit voelt. STOP hier en voel. Voel of het oké is om verder te gaan.


Tip: ben je rechtshandig gebruik dan je linkerhand. Dit omdat je linkerhand gevoeliger is, ben je linkshandig gebruik dan je rechterhand.


Stap 3. als je de persoon zijn/haar aura voelt dan voel je een warmte of tinteling in je handpalm, als je dat gevoel hebt, beweeg je licht je hand eerst heel dicht naar het lichaam toe en dan wat verder.


Ook zoals met de oefening van de handen dit een paar keer herhalen. Je voelt dan ook de aura opladen en een soort van tegendruk. Als je deze oefening herhaalt zal je merken dat je handen steeds verder van de persoon wordt verwijderd.


Extra oefening

Voordat je oefening 3 gaat uitvoeren, kan je vragen aan de persoon waar je mee oefent om eerst een kleur uit te kiezen. (Deze kan je zelf maken, neem de 7 chakra kleuren – neem gekleurde papiertjes, waarvan de achterkanten wit zijn. Leg de witte kant naar boven. Laat de persoon voelen en een kaart kiezen. De persoon voelt een tinteling van de kaart in z’n hand. Gebruik deze kleur om de aura van de persoon te vullen).

Zo kan je de persoon helpen zijn aura te helen met de juiste kleur.


Soms lukt de oefening van de eerste keer, maar wees niet ongerust dat je even geen resultaat hebt. Oefening baart kunst.


Oefening baart kunst

Als je na een tijdje een idee hebt van hoe je aura aanvoelt, dan kun je gaan experimenteren met hoe je energie beïnvloed wordt. Denk aan iets of iemand waar je vreselijk veel van houdt. Zodra je de liefde voelt stromen, zal je veranderingen in je aura kunnen waarnemen. Wat gebeurt er nu? Verandert de kleur, de trilling? De dichtheid? Denk nu aan iets waar je je voor schaamt. Voel hoe je energieveld opnieuw verandert. Je kunt ook je huisdier of partner uitnodigen in je ruimte, muziek opzetten of de tuin inlopen. Probeer steeds te ontdekken waar de grenzen van je energieveld liggen en wat er gebeurt als er iets bij je binnenkomt. Hoe voelt het? Is het van jou of van de ander? Is het gewenst of ongewenst? Hoe meer je hiermee speelt, hoe eerder je kunt ontdekken als er iets je aura binnenkomt en besluiten of het welkom is of niet.



15 weergaven0 opmerkingen

Jouw reis begint hier

 

Jouw reis begint hier

GBB logo vierkant 2017.png

De reis naar Verlichting, Ontspanning,

BewustZijn en Jezelf

 

Openingstijden

Elke dag vanaf 8:00

E. info@goodbodybalans.nl