top of page
ANJA _ GBB-ineenflits 2-6-17 (1).jpg

3 oefeningen om een aura te leren voelen

Soms lukt de oefening van de eerste keer, maar wees niet ongerust dat je even geen resultaat hebt.


De aura: een beschermende zeepbel

De belangrijke functie van de aura is ons beschermen tegen invloeden van buitenaf. Je kunt het vergelijken met een zeepbel met prachtige kleuren waar je helemaal door omgeven bent. De aura is flexibel en werkt als een magneet die energie opneemt en kan samensmelten met de energie van een ander. Hoe energiek we ons voelen en hoe we overkomen op anderen wordt in sterke mate bepaald door de omvang en stevigheid van de aura. De volgende drie oefeningen kunnen helpen bij het herkennen, aanvoelen en ervaren van een aura.



Voorbereidingen oefening

Kies een moment dat je niet gestoord wordt. Het kan geen kwaad om de telefoon uit te schakelen. De kamer moet verwarmd zijn en je kunt zachte meditatiemuziek opzetten. Ga eerst in een comfortabele stoel zitten, met je ogen dicht.


Denk aan de vredigste scène die je je kunt herinneren. Dit kan een zacht stromend riviertje zijn of een mooie zonsondergang. Het geeft niet wat het is, als je het maar vredig en ontspannend vindt.


Word je bewust van je ademhaling en adem 3 keer diep in, waarna je langzaam uitademt. Ontspan dan bewust de spieren in je tenen en voeten. Als je voelt dat ze helemaal ontspannen zijn, moet je aan de spieren in je kuiten en dijen denken. Ontspan geleidelijk alle spieren in je lichaam, tot je jezelf los, flexibel en volledig ontspannen voelt.


Het doel van deze oefening is, dat de rechterhersenhelft wordt geopend. Dit is de non-verbale, gevoelige, intuïtieve kant die men gebruikt wanneer men iets creatiefs doet.


Concentreer je in volledig ontspannen toestand op je ademhaling. Stel je voor hoe de zuurstof in de longen komt en naar alle delen van het lichaam wordt vervoerd. Zie jezelf als een volmaakt mens.


Strek je nu langzaam uit en open je ogen. De bedoeling van deze ontspanningsoefening is dat je al jouw problemen en zorgen van het dagelijks leven achter je laat.


Nu ben je klaar voor de volgende stap: